Blog

Elevator pitch

27-06-2013 17:26

Ik ben Menno,20 jaar oud. Ik zit in het eerste jaar van de opleiding sportmanagement aan de Haagse Hogeschool. Ik heb stage gelopen bij een grote organisatie genaamd Innosportlab. Daarnaast heb ik stage gelopen bij een surfschool. Ik ben dus bekend met diverse sportgebieden. Ik onderscheid mezelf van andere, doordat ik leergiering ben en me altijd 100 procent inzet en ook geld bij mij afspraak is afspraak. Ik heb een aantal evenementen begeleid en georganiseerd die allemaal succesvol waren.

 

 

 

Curriculum Vitae

27-06-2013 16:53

Curriculum Vitae

 

 

 

 Personalia

 

 

 

Naam:

Menno de Jong

Adres:

Toermalijnstraat 4

2332js Leiden

Telefoon:

0713626932

0648003482

Email:

djm1993@live.nl

Geboortedatum:

10 januari 1993

Geboorteplaats:

Leiden

Geslacht:

man

Nationaliteit:

Nederlands

Burgerlijke staat:

Ongehuwd

Rijbewijs:

AM, B

 

 

 Opleidingen

 

 

 

sep 2012 - heden

HBO, Sportmanagement (bezig)

De Haagse Hogeschool, Den Haag

 

 

 Werkervaring

 

 

 

dec 2012 - mrt 2013

Aloha surfschool, Scheveningen

Functie: medewerker

Werkzaamheden: Het runnen van de surfschool en evenementen organiseren.

 

 

sep 2012 - dec 2012

Innosportlab s-Hertogenbosch, s-Hertogenbosch

Functie: Medewerker

Werkzaamheden: Organiseren van een workshop over video-analyse

 

 

 Overige

 

 

 

Talen:

Nederlands, vloeiend

 

 

Computerkennis:

Microsoft Excel en windows, goed

 

 

Hobby's en interesses:

Sport

 

Overzicht beroepscompetenties

25-06-2013 12:54

 

 

 

Overzicht beroepscompetenties

Observerend

Assisterend

Begeleid

Zelfstandig

Start bekwaam

BC 1

Ontwikkelen, implementeren, verantwoorden, evalueren en bijstellen van strategie en beleid

 

 

 

 

a.

Signaleert en interpreteert relevante ontwikkelingen (lokaal tot en met internationaal)

 

 

X

 

 

b.

Draagt de missie en visie van de organisatie helder en inspirerend uit

 

 

X

 

 

c.

Levert input en geeft advies over de ontwikkeling van strategie, beleid en plannen

 

X

 

 

 

d.

Gebruikt visie als leidraad en referentiekader bij het maken van keuzes

 

 

X

 

 

e.

Maakt keuze voor een systeem van managementinformatie

 

X

 

 

 

f.

Formuleert relevante onderzoeksvragen

  

 

X

 

 

g.

Geeft cijfermatig en kwalitatief inzicht in de resultaten van het primaire proces

 

 X  

 

 

 

h.

Evalueert het beleid/ strategie en doet suggesties ter verbetering

 

 X  

 

 

 


 

 

 

 

Overzicht beroepscompetenties

Observerend

Assisterend

Begeleid

Zelfstandig

Start bekwaam

BC 2

Ontwerpen en organiseren, zorgen voor kwaliteit

 

 

 

 

 NVT

a.

Ontwerpt de inrichting van de primaire en ondersteunende bedrijfsprocessen

 

 

x

 

 

b.

Houdt rekening met cultuur van een organisatie

 

X  

 

 

 

c.

Maakt overzichtelijke jaar-, werk- en projectplannen en procedurebeschrijvingen

 

 

X

 

 

d.

Zorgt voor draagvlak voor plannen en activiteiten

 

 

X

 

 

e.

Bewaakt de tijd, middelen en menskracht bij activiteiten en grijpt waar nodig in

 

X

 

 

 

f.

Controleert onderhoud, netheid en uitstraling van de accommodatie en faciliteiten

 

 

X

 

 

g.

Relateert de resultaten van de kwaliteitsmeting aan de geformuleerde streefresultaten

 

X

 

 

 

h.

Stimuleert op planmatige en creatieve wijze voortdurende verbetering

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BC 3

Ondernemen en ontwikkelen activiteiten

 

 

 

 

 NVT

a.

Bedenkt, creëert en implementeert nieuw sport- en bewegingsaanbod

 

 

X

 

 

b.

Bindt en boeit sportconsumenten aan de activiteiten

 

 

X

 

 

c.

Zorgt voor een kwalitatief hoogstaand sport- en bewegingsaanbod

 

X

 

 

 

d.

Meet de kwaliteit van het aanbod sport- en bewegen en de klanttevredenheid

 

X

 

 

 

e.

Maakt risicoanalyse voor nieuwe activiteiten

 

X

 

 

 

f.

Durft risico’s te nemen, toont lef

 

 

X

 

 

g.

Bepaalt de waarde en haalbaarheid van sport- en bewegingsaanbod

 

 

X

 

 

h.

Bewaakt waarden en normen in de sport en bewegen

 

 

X

 

 


 

 

 

 

Overzicht beroepscompetenties

Observerend

Assisterend

Begeleid

Zelfstandig

Start bekwaam

BC 4

Leidinggeven en managen personeel

 

 

 

 

a.

Houdt rekening met capaciteiten, interesses en motivatie bij toewijzen van taken

 

 

X

 

 

b.

Stuurt medewerkers taak- en mensgericht aan

 

 

X

 

 

c.

Toont belangstelling en respect voor medewerkers

 

 X

 

 

 

d.

Verkrijgt commitment/draagvlak

 

 X

 

 

 

e.

Geeft en vraagt op constructieve wijze feedback

 

 

X

 

 

f.

Geeft en accepteert collegiale werkbegeleiding, intervisie en consultatie

 

 

X

 

 

g.

Maakt gebruik van personeelsinstrumenten

 

X  

 

 

 

h.

Stimuleert op structurele wijze de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers

 

X

 

 

 

i.

Zorgt voor veilige en stimulerende werkomgeving

 

X  

 

 

 

 

 

 

BC 5

Hanteren marketing & PR

 

 

 

 

NVT

a.

Voert eenvoudig marktonderzoek op sport- en bewegingsgebied uit

 

 

X

 

 

b.

Zet PR- en wervingsbeleid om in concrete marketingplannen en –activiteiten

 

 

X

 

 

c.

Werft sportconsumenten, sluit aan op hun motieven, behoeften en mogelijkheden

 

 

X

 

 

d.

Zet media in om publiciteitsdoelen te bereiken

 

  

X

 

 

e.

Stimuleert, initieert en coördineert publiciteitsactiviteiten

 

 X

 

 

 

f.

Werft en bindt sponsors en onderhoudt relatie met subsidiebronnen

 

X

 

 

 

g.

Verkoopt met succes het sport- en bewegingsaanbod aan de consument

 

X

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

e.

Onderhandelt over de financiële aspecten van contracten

 

 

X

 

 

 

f.

Houdt zich aan financiële en fiscale wet- en regelgeving

 

 

X

 

 

 

BC 9

Sportbewustzijn

 

 

 

NVT

a.

Onderkent de specifieke eigenheid van de sector sport en bewegen

 

  

X

 

 

 

b.

Verwerkt de uiteenlopende functies en betekenissen van sport en bewegen in activiteiten en beleid

 

X

 

 

 

 

c.

Onderscheidt en (her)kent de diverse actoren in de sport op lokaal, provinciaal, regionaal en landelijk niveau

 

X

 

 

 

 

d.

Maakt effectief gebruik van de sportinfrastructuur in Nederland (en het buitenland)

 

X

 

 

 

 

e.

Maakt effectief gebruik van financieringsstromen in de sport

 

X

 

 

 

 

 

PAP de ontwikkelpunten

25-06-2013 12:06

Ik heb een aantal ontwikkelpunten waar ik aan ga werken.

1. Uit de beoordeling van de stage van het 1ste blok blijkt vooral dat ik op de achtergrond aanwezig ben. Zelf merk ik ook dat ik dit automatisch doen. Ik ben immers iemand die niet graag op de voorgrond aanwezig is, maar juist op de achtergrond en dan vaak afgesloten. Ik moet meer op de voorgrond gaan treden en meer dingen gaan vragen. Hier zal ik zeker aan moeten gaan werken, omdat ik van mezelf stil en rustig ben en liever lekker rustig aan het werk ben met bijvoorbeeld muziek in me oren ( afgesloten ). Ook bij de 2de stage merk ik dat ik nog steeds op de achtergrond ben, maar minder dan bij de stage van het 1ste blok. Echter is dit nog niet zo makkelijk als het lijkt me een erg aanwezige stagepartner. Dit heeft ook te maken met het initiatief nemen.

2. Het tweede waar ik aan ga werken dat ik soms te lui ben en dingen uit ga stellen. Dit merkte ik vooral bij het laatste blok, doordat ik geen toetsen meer had en dus dacht dat ik niks meer hoefde te doen. Dit onderwerp is de laatste tijd wel erg verbeterd ten op zichte van vroeger. Mede door de studie bewegingstechnologie ben ik een stuk minder lui geworden en begin ik al vroeg aan opdrachten en het leren voor de toetsen. Af en toe komt het onderdeel lui zijn dan toch op een of andere manier weer op. Ook de 1ste slb presentatie is hier een goed voorbeeld van. Hoewel het uitstellen en het lui zijn steeds minder wordt, zal ik er in de toekomst nog wel aan moeten werken.

360 graden feedback

24-06-2013 15:32

De vragenlijst bestond uit de volgende vragen :

Naam:
Leeftijd:
Wat was je 1ste indruk van mij ?
Hoe kom ik over als ik met je praat ?
Wat vind je mijn zwakke eigenschappen ?
Wat vind je mijn sterke eigenschappen?
Ben ik aanwezig of juist op de achtergrond ?
Hoe is omgangsvorm van mij ? ben ik direct, dreigend, aardig of onaardig etc.
Vind je dat ik mijn afspraken goed na kom ?
Wat zal jij aan mij veranderen ?

UItkomsten van de vragenlijst

Wat was je 1ste indruk van mij ? Een spontane, vriendelijke, open jongen.

Hoe kom ik over als ik met je praat ? Spontaan ( lacht vrijwel altijd ), vriendelijk, druk ( vooral thuis )

Wat vind je mijn zwakke eigenschappen ? Ze zeggen vooral dat ik lui ben. Dit gaat dan vooral om huishoudelijke klusjes.

Wat vind je mijn sterke eigenschappen? Doorzettingsvermogen, Sportief, vriendelijk, Afspraak is Afspraak en trouw.

Ben ik aanwezig of juist op de achtergrond ? Opvallend is dat de mensen thuis zeggen dat ik aanwezig ben en de mensen van de school juist op de achtergrond.

Hoe is omgangsvorm van mij ? ben ik direct, dreigend, aardig of onaardig etc.Ik ben direct, maar wel op een aardige manier.

Vind je dat ik mijn afspraken goed na kom ? Komt de afspraken wel na, maar af en toe iets actiever.

Wat zal jij aan mij veranderen ?

 

 

 

 

Conclusie van de testen

24-06-2013 15:25

Wat opvalt bij de testen is dat Praktisch en Ondernemend vaak hoog score bij de testen. Verder zeggen ze dat ik creatief ben, maar ik denk dat dat wel mee valt. Daarnaast heb ik geen fantasie die ik de ruimte geef, maar ik ga juist op me gevoel af. Door dingen te leren, gevoel en naar andere mensen te luisteren vind ik uit hoe dingen in elkaar zitten en probeer  ik er een oplossing voor te vinden. Opvallend is ook dat cultuur vrijwel altijd heel laag scoort. Hierbij heb ik immers niet veel. Daarom denk ik ook dat ik niet heel creatief en een rijke fantasie heb.

Prestatiemotivatie test

24-06-2013 15:22

Mijn uitkomst van de test

Redelijk gemotiveerd, maar studeren is ook weer niet heel leuk. Houd er rekening mee wat ik met me studie kan bereiken. Ik ben uiteraard redelijk gemotiveerd. Ik ga zoals uit de eerdere testen is gebleken liever trainen (praktische met me lichaam bezig, dingen doen). Hoewel ik weet wat ik met een studie kan bereiken zet ik me er uiteraard wel voor in. Aangezien deze opleiding gericht is op sport maakt het al vele malen makkelijker om te studeren.

De bèta beroepskeuzetest

24-06-2013 15:19

Ook in deze test zijn zes typen werksoorten onderschieden. Dit zijn mensgerichte, conventionele,artistieke, onderzoekende, ondernemende en praktische werksoorten.

 

Mijn uitkomst van de test

Mijn voorkeur gaat uit naar mensgericht. Ik ben zeker van het sociale. Ik ben graag met mensen bezig een praatje maken en leuke dingen doen. Ik hou er van om mensen te helpen. Tenzij ik moe ben dan wil ik lekker een moment alleen en voor mezelf. Wederom scoren Praktisch en ondernemend weer goed.

Studiekeuze test

24-06-2013 15:14

Ook in deze test zijn zes typen werksoorten onderschieden. Dit zijn mensgerichte, conventionele,artistieke, onderzoekende, ondernemende en praktische werksoorten.

Mijn uitkomst van de test

 

Wederom komt hier weer de praktische kant als eerste uit. Zoals eerder gezegd ben ik iemand van de praktische kant. Ik wil graag bewegen en heb een hekel aan stilzitten. Verder als tweede ondernemen. Ik hou van dingen doen. Zelf dingen ondernemen en uit te vinden hoe het in zijn werk gaat.

Praktisch 27 % : Doeners. Voorbeelden buitenmensen, zelfstandig werken.

Ondernemend 27 % : Gedrevenheid, overtuigend. Voorbeelden zelfstandig ondernemer, directeur, wethouder.

Onderzoekend 20 % : Ergens heel goed in zijn. Voorbeelden hoogleraar, marktonderzoeker.

Mensgericht 13 % : Sociaal, met andere. Voorbeelden verpleegkunde en PABO.

Artistiek 13 % : Rijke fantasie. Voorbeelden kunstenaar, architect.

Conventioneel 0 % : Ordenen. Voorbeelden notaris, bedrijfsjurist.


 

Profielkeuzetest VWO

24-06-2013 15:07

In deze test staan de verschillende profielen van de middelbare school centraal. De profielen die centraal staan in deze test zijn : natuur / gezondheid, natuur / techniek, economie / maatschappij en cultuur / maatschappij.

Uitkomst van de test

Hierbij kwam uit dat ik economische gebied het hoogste scoorde. Daarna kwamen natuur / techniek en natuur / gezondheid als tweede. Als laatste studiekeuze kwam cultuur en maatschappij. Hier ben ik zeker mee eens. Economie lijkt en maatschappij lijkt me zeker leuk. Hoewel ik zelf de studiekeuze natuur /  gezond heb gedaan. Die komt uiteindelijk dan wel op de tweede plaats. Dan als laatste komt cultuur en maatschappij. Dit lijkt ook wel te kloppen, want cultuur spreekt mij niet echt aan.

1 | 2 >>